Stárneme příliš rychle, moudříme však pozdě

Poncirus v zimě

09.12.2016 18:20

  Dobrý den, chci se zeptat nikde jsem nenašel ani jsem se nedočetl jestli mám zimovat i půlroční podnože trifoliaty které teďka mají okolo 15-20 cm nad zemí a průměr okolo 2mm. děkuji mnohokrát za odpověď. Jakub K.

  Rozhodující hlavně je, zda jsou v květináči nebo ve volné půdě. V nádobách hrozí totální vymrznutí (ale i vysušení mrazem) mnohem rychleji a při nižších teplotách. Proto je ideální je přenést do bezmrazého prostoru s ideální teplotou 0-8°C. Pokud jsou v zemi, pak záleží na umístění, případně na způsobu ochrany (chvojí, mulč, ...). V podstatě trifoška snese docela dost, daleko horší jsou v zimě oteplení. Poncirus raší už při 8°C a pokud znovu přijde mráz, rostlinu plnou mízy to doslova roztrhá. Toto platí i fíkovníků, marhaníků apod. Přišel jsem takto i o velké rostliny, proto je ideální místo v zimě ve stínu a nejlépe někde v závětří. A souvisí s tím i to, co jsem často zaregistroval na fórech i u sebe. První zimu semenáčky pěstitelům venku dobře přežijí (jsou malé, mají málo mízy a slabé kořeny jen v promzlé vrstvě půdy) a starší rostliny později zimu (i mírnější) nevydrží.

Pavel TUR

© 2013 Všechna práva vyhrazena. (TUR)

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode