Stárneme příliš rychle, moudříme však pozdě

Jak řízkuješ Pithayu?

20.11.2013 23:23

   Chtěl bych se zeptat, jak řízkuješ Pithayu? Mám asi 18 měsíců staré rostlinky. Problém je v tom, že jsem semínka sázel jen tak zkušebně do jednoho květníku a ponechal jsem je v něm dodnes... Tudíž už je těžko rozsadím, tak mě na tvé stránce zaujalo to řízkování :)... Díky moc za info. Dr Vostep (VostepDr@seznam.cz)

   Nevím, jak ty Pytahayi jsou velké, ale asi bych se snažil alespoň nějaký semenáč zachovat a to tak, že bych část kořenového balu nemilosrdně odřízl od ostatního, zasadil vše do většího. Vybral bych 1-2 největší výhonky někde uprostřed a ostatní až u země odstřihl. Od nich kořínky časem shnijí a poslouží jako hnojivo :-(. Ty odstřihlé části bych zkusil zařízkovat. Dělal jsem to tak, že jsem je asi na měsíc jen položil na hlínu do květináče jiné větší rostliny. Řezná rána zaschla (tím se zabrání zahnívání) a dotyk s vhlhkou zeminou nutil řízek vyrašit kořínky. Šlo to samo, jelikož nebyl květináč nikde hned u radiátoru, nezaschly. Asi po měsíci jsem zjistil, že jsou malé kořínky zavrtané v zemi a tak jsem řízky zasadil... Toť celé. Podobně to dělám i s ananasovýma růžicema.

© 2013 Všechna práva vyhrazena. (TUR)

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode