Stárneme příliš rychle, moudříme však pozdě

Odvoz rostlinného materiálu z dovolené

28.08.2015 20:30

   Ahoj, jsem na dovolene v Řecku a tak by jsem te chtel poprosit o radu. Rostou tu nejake citroniky a fikovniky a rád by jsem si při cestě domu odvezl nejaké řízky. Mohl by jsi mi poradit jak to spravne provest? Jak stare vyhonky rezat, jak ja kdy, aby vydržely cestu domu...
Vít A.

 

   Ahoj, tak jen ve zkratce:

  • nařezat co nejpozději před odjezdem
  • řízky fíků mají mnoho šťávy – latexu, takže je po nařezání máčím třeba hodinu dvě ve vodě (né mořské.-))
  • řízky citrusů klidně máčím také, stačí půl hodiny, aby měli víc v sobě víc vlhkosti
  • řízky nachystat raději delší 25 – 30cm, doma při sázení či roubování je pak na obou stranách zkracuji
  • po máčení je „oklepu“ od velkých kapek, dám do mikrotenových sáčků a pokud je lednice, tak zchladit dolů k zelenině
  • pokud není lednice, chystám si to těsně před odjezdem, nebo to dát někam do sklepa (?)
  • cestou domů vychlazené sáčky vložím mezi ručníky v kufru – vznikne tak větší izolace proti přehřátí
  • doma pak všechny sáčky na chvíli vyvětrám proti plísni a dám opět do lednice dolů
  • fíky tam můžou zůstat i měsíc, o to líp potom koření
  • citrusy zpracovávám co nejdřív mám na ně po příjezdu čas

Pěknou dovču TUR

© 2013 Všechna práva vyhrazena. (TUR)

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode