Stárneme příliš rychle, moudříme však pozdě

Jaro se opět blíží

18.03.2018 20:20

  Konečně se dostávám k rostlinám i k webu. Po prvním oteplení a před blížícím se citelném ochlazení proběhla důslednější kontrola ve skleníku. Protože se na některých rostlinách objevila plíseň, byl proveden postřik Previcurem a jarní sestřih citrusů. Postupně začínám s přesazováním rostlin v nádobách - jarní opad listů mě vedl k dojmu, že začíná být problém s kořeny, ale opak je pravdou. Rostliny mají mohutný kořenový systém, kterému nádoby nestačí. Často prorůstají i více než půlmetrové kořínky do půdy.

  Během přesazování jsem sezobl i několik posledních plodů mandarin všemožných odrůd. Šlo většinou o velmi malinké, ale plně vyzrálé exempláře, z nichž mě nevíce potěšila první úroda kořeněné mandariny Chosta. Na rostlinách tak zůstalo pouze několik ještě nezralých plodů pomeračovníku Varia a křížence USA 119 (u obou jde o první plody).

  Začínají rašit fíkovníky, olivovník a japonské mišpule, jejichž květy mě na podzim příjemně překvapily (bohužel ale přes zimu zplesnivěly). Pr o zájemce o roubované citrusy mám špatnou zprávu. Z loňského roubování mi zbyly pouze čtyři solidní podnože, ostaní jsou výsev z roku 2017 a jsou velmi malé. Proto mnoho rostlin v mé nabídce letos nečekejte. Rozhoduji se ale o snížení počtu svých velkých sbírkových rostlin...

© 2013 Všechna práva vyhrazena. (TUR)

Vytvořte si web zdarma!Webnode