Stárneme příliš rychle, moudříme však pozdě

Citroníky roubované na grepu

08.01.2014 08:29

Ahoj cetl jsem ze mas citroniky roubovane na grepu. Mas nejake zkusenosti s plodnosi a kvalitou plodu? Nekdo tvrdi ze grepova podnoz malo plodi a dava hořkost, na Flore mi zase Matocha tvrdil, ze vliv neni téměř zadny. Dík šimon

Ahoj,
moje zkušenosti tohoto směru jsou mizivé. Rouboval jsem takto první rostliny teprve před 3 lety a sklidil jsem 1 citron :-(. Připadal mi normálně kyselý, hořkost žádná nebyla. Teoreticky, co vím, se vliv podnože projevuje v několika málo % na obsahu kyselin, hořčin apod., což má asi vliv při posuzování odrůd na trhu. U kyselin, je-li podnož třeba citron a roub mandarina, to vliv má u nás proto, že sotva v Čechách dosáhneme množství cukrů jako v subtropech a podnož nepodporující jejich tvorbu to ještě zhorší. Naopak by třeba tomu měla pomoci podnož cukrového pomeranče... Kdysi jsem to konzultoval s Petrem Brožou. Hořčiny v grepech jsou uloženy především v albedu, takže i kdyby tomu tak bylo, šťávy z albeda moc u citronů nevymačkáš :-).
  Můj problém byl jinde. Grepy jako semenáče docela dobře rostly (i doma) a já navíc neměl, kde zimovat citrusy. Jenže po naroubování se jejich růst značně zabrzdil a navíc po dostavbě verandy na zimování se ukázalo, že v chladnu jsou jejich kořeny hodně citlivé na přemokření.
  Teď ještě zkouším pomela, jejich vzrůstnost je šokující, tak jsem 2 kousky loni narouboval. I u nich se značně zbrzdil růst (oproti citrumelu, ponciru či bigarádii), ale pořád rostou dost dobře. Vliv na chuť (zkusil jsem i jednu satsumu) Ti budu moci sdělit nejdříve za 2 roky :-))).
Měj se
Pavel

© 2013 Všechna práva vyhrazena. (TUR)

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode